Uppdaterade AT-uppgifter
Denna tjänst är avsedd för läkarstudenter och läkare

Sök recensioner

ST-recensioner för Ältapraktik vårdcentral inom Allmänmedicin

Recensionerna är uttryck för personliga åsikter och bör tolkas som sådana.

status: 3:e åretbetyg: 1/10datum: 10:e november 2016
Arbetet
Problem på dropp in, stor problem på handledare och stor problem på system web.doc som i mesta fall var inte fungerande. Detta var en frusterande system, ibland kunde man inte beställa prover, remisser scannas som1,2.3,4 mm, man visste inte från vilken distans (ögon-Ortopedi, ÖNH mm) kommer, stor risk för patient säkerhet angående om remisser, alla texter på skärmen var så små, alla läkare även de som tidigare inte behövde glassögon fick prova detta, Det var svårt att sätta diagnos, att kopia, att bladdra journaler tog tid,ST läkarna skulle ta mest ansvar på dropp in, detta var riskfullt för de, eftersom Akuta besök, planerade besök ,lätt akuta var blandad, patienterna besvär registerads inte på reception patienter hade röd lapp i handen och direkt kom till läkarna, det var stor risk för klagemål , pga korta besöket av akuta och planerade besök på dropp in, och tyvärr man riktade ansvaret mest till ST läkarna. Om man skulle begränsa antalet av patient, så lätt kunde bli problematisk. web.doc utvecklades inte, och detta orsakades stress på jobbet. Och nästan alla var tysta och kunde inte kritisera systemet för att hjälpa utveckling av systemet, eller det var brist på hantering och utveckling av Webdoc, detta var mycket stressig. Det var handledarbrist, specialister jobbade halvtid eller 4 dag per veckan ,eller sporadiskt,de skiftar ST läkarna till varan.
Socialt

Chinesisk resturang
Undervisning
Handledre brist, man byter handledare 3-4 gånger pga olika anledningar.
Lön
45000
Sammanfattning
Rekomenderar inte Ältapraktik,Helsa
För att skriva kommentarer måste du bli medlem
status: 2:a åretbetyg: 1/10datum: 16:e februari 2015
Arbetet
20 minuter tid för pat,för planerade besök,på dropp in ,pressar mest ST.doktor, droppin är inte organiserad, folk som kommer på dropp in skriver sina besvär på röda lapp och ibland visa det till läkare utan att skriva rödalap, utan registering av kontakt orsak hos receptionist, ,planerad, oplanera, akutbesök, samt vanliga droppi n kommer direkt till läkare, ingen sköterska filtera de till riktiga droppin, med förkylningar,halsflus,eller enkla hud sjukdom, öroninfektion,mm
Socialt
ej bra. finns bara chinesik mörk restaurang där nere,
Undervisning
problematisk handledning, specialister skiftar ansvar av handledning till varan, de jobbar mest halvtid eller 65 procent, med en patientfridag, massor av problem med nya system web.doc, finns, systemet är inte utvecklats, massor av brist syns, detta system fungerar inte och är storrisk för patient säkerhet. de kunde inte införa alla journalsystemet exampelvis från proffdoc eller takecare, till webdoc, dagligen man ska vandra mellan tre journal av pat, takecare, proffdoc, webdoc, för att kolla på journaler av patient, samt kunde inte föras läkemedelista, på journaler på samma sätt, en del labprover går bara med papper, man kan inte skicka de med system, konsultremiss går med brev,svar remiss kommer med brev men scannas inte ordentligt, utan de scannas ex: som scanning 1,scanning2, 3 istället av scanning endokrin mottagning ,scanning 2 ögonmottagning, risk för patient säkerhet. svarremiss är så små att man ska använda förstöring glas, rutin saknas, systemet med webdoc innebär stor risk för patient säkerhet. stor risk för anmällan
Lön
45000,efter två år ST
Sammanfattning
Det inte värt att bli ST läkare hit, man kör så hårt på ST läkare, de förväntar att ST ska ta patient precis specialister och om man håller inte med , de gör konstant fråga från dig angående antalet pat, mm, som är störande, dessutom själva systemetet är inte fungerande, med remiss,j journal, läkemedel, lab fungerar inte bra.
För att skriva kommentarer måste du bli medlem

copyright © 2017 underlakare.se